Za  výhodnými nákupy se slevou
                      Lektor  přinese do kurzu různé obrázky věcí, které můžeme koupit. Případně letáky  různých supermarketů, studenti je můžou přinést taky. Pak říkají, jaké věci  kupují často, jen někdy a jaké věci vůbec nekupují.
                        Další  možnost: Studenti popisují věci, které v poslední době koupili, nesmí říct  název, ostatní studenti hádají, o jaký výrobek se jedná.
                        Lektor  napíše na tabuli, kde můžou lidé nakupovat. Např. – supermarket, drogerie,  knihkupectví, cukrárna, trh, optika, lékárna, prodejna obuvi
                        Studenti  říkají, co můžou v uvedených obchodech nakupovat.
                        Pak  říkají, kde nakupují, co nakupují, jak často, co nikdy nekupují, zda nakupují  rádi, s kým napukují.
                        Lektor  využije otázky z bloku Nakupování jako koníček
                      cv. 1 Vše pod jednou střechou
                        Lektor  se ptá, jestli studenti nakupují rádi v nákupních centrech, z jakého  důvodu.
                        Pak  si přečtou anketu a řeší úkoly cv. 2 – 7. Potřebné informace hledají  v anketě.
                        Studenti  můžou podobnou anketu udělat mezi sebou. Jeden je reportér a ptá se lidí, kde a  co nakupují, jak často, proč, jak jsou spokojeni s kvalitou výrobků,  jestli mají nějaký oblíbený obchod nebo supermarket, jestli dělají velké  nákupy, co říkají cenám, jestli také nakupují na internetu, co, jestli je tento  způsob nakupování bezpečný atd.
  cv. 8  Bezva  slevy
                        Studenti  nejprve diskutují o tom, jestli nakupují na internetu a jestli znají nějaké  servery, které nabízejí slevy, jestli je využívají. Pokud je to možné a  studenti mají připojení na internet, tak se můžou hned podívat, jestli se tam  objeví nějaká zajímavá slevy pro ně. Říkají, jaké slevy jsou pro ně výhodné.
                        Potom  doplňují text. Vybírají správné řešení z uvedených možností. Lektor dá  studentům dostatek času na vyřešení zadaného úkoly. Pak zkontroluje řešení.  Studenti se opět vracejí k textu a řeší úkoly cv. 9 + 10.
  cv. 11 Mega  slevy
                        Na  to navazuje poslechové cvičení
                        Studenti  poslouchají vypravování 4 lidí a pak řeší úkoly cv. 11-13
  cv. 14  Můj oblíbený obchod
                        Lektor  v úvodu vypráví, kam chodí nakupovat, jaký obchod patří k jeho  nejoblíbenějším. Totéž vyžaduje od studentů. Studenti pak podle obrázků říkají,  kde lidé nakupují a co.
  cv. 15  Peníze pod kontrolou 
                        Studenti  říkají, za co nejvíc utrácejí peníze. Volí z uvedených možností a  zdůvodňují, proč tyto věci kupují.
  cv. 16 Devět  obchodnických triků
                        Studenti  nejprve přečtou potichu charakteristiky a pak přiřazují vhodný nadpis. Lektor  kontroluje se studenty správné řešení. Pak čtou studenti text ještě jednou a  doplňují chybějící informace ve cv. 16 b). Text si přečtou ještě jednou a  říkají, jestli nějaký z uvedených triků platí i pro ně, jestli nakupují i  věci, které nepotřebují, jestli jsou pro ně výhodné věci se slevou, podle čeho  se rozhodují, když kupují určitou věc. Studenti můžou pak srovnávat nabídku,  ceny a kvalitu zboží v ČR se situací v jejich zemi.
  cv. 17 Nakupujeme  bioprodukty
                        Biopotraviny  jsou v poslední době velice oblíbené. Lektor se ptá, jestli studenti  kupují bioprodukty a kde, jestli chodí na trhy. Ve cv. 17 b) jsou různé  příklady výrobků, které můžeme koupit na farmářském trhu. Studenti říkají, zda  by tam tyto výrobky koupili a proč. Porovnávají situaci v ČR se situací  v jejich zemi. O jaké bioprodukty mají lidé nejvíc zájem.
  cv. 18  Proč nakupovat na farmářských trzích?
                        Studenti  si poslechnou anketu a řeší úkoly 18 a), b). Pak úkoly ze cv. 19 + 20.
  cv. 21
                        Studenti  si prohlédnou graf, říkají, z jakého důvodu lidé nakupují na internetu a  jak často. Studenti můžou mezi sebou udělat anketu na toto téma. Můžou využít  příklady ze cv. 21 b, c.
  cv. 22 Pohodlné  nakupování
                        Na  anketu navazuje poslechové cvičení
                        Lektor  se nejprve ptá studentů, jestli nakupují na internetu, jakým způsobem platí za  objednané zboží, jestli s tímto způsobem nakupování mají pozitivní nebo  negativní zkušenosti. Studenti poslouchají vypravování 3 osob a doplňují údaje  do tabulky.
  cv. 23 Skvělý  nápad
                        Lektor  se ptá studentů, jestli je někdo někdy překvapil dárkem, který byl objednán na  internetu, můžou to být různé zážitky nebo pobyty, masáže atd.
                        Studenti  poslouchají rozhovor a odpovídají na otázky. Pak si poslechnou rozhovor ještě  jednou a doplňují text.
   cv. 25 
                        Zde  jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a  v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
  
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, na co si musí dávat pozor, když nakupují zboží  v zahraničí.